====== scarlet: samenvatting ====== ===== 19/06/2020 ===== * aansluiting door technieker die bestaande Proximus modem vervangt * vrij snel wordt duidelijk dat Scarlet (in tegenstelling met [[https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html|Proximus]] geen andere router toelaat en PPPOE gebruiker/wachtwoord niet [[https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=53119#p792693|zonder meer]] vrijgeeft. * Bovenstaande functionaliteit is voor mij heel belangrijk gezien mijn thuisnetwerk wordt gestuurd door beheerd door een eigen firewall die de verbinding met het internet opzet en beveiligt. * ik besluit niet de lange weg van onderhandelen/druk uitoefenen/ombudsdienst te gaan en beslis terug te schakelen naar mijn bestaande Proximus lijn. ===== 20/06/2020 ===== * 11u04: Proximus klantendienst gebeld om uit te leggen dat ik terug bij Proximus kom. Ik geef mijn Scarlet klantennummer en de Scarlet EasySwich code door. ===== 22/06/2020 ===== * onderstaande mail gestuurd naar Scarlet waarin ik uitleg dat * ik mijn abonnement opzeg. * de **EasySwitch code** heb doorgegeven aan Proximus en dat ze nog door hen zullen gecontacteerd worden {{ :apps:scarletsopzettingmailkoenveys.png?600 |}} ===== 24/06/2020===== * omstreeks 19u30 valt ineens alle internetverbinding uit. Vanop mijn smartphone schakel ik over op dataverkeer en merk dat net onderstaande mail is aangekomen: {{ :apps:scarletsopzettingmail.png?600 |}} * concreet betekent dit dus dat Scarlet mijn diensten heeft opgeschort ZONDER met mijn vraag van 22/06 (EasySwitch) rekening te houden! Bovendien is het stopzetten van een cruciale dienst als internet iets waarover je klanten VOORAF informeert, niet 15 minuutjes voordien en allemaal niet via een MAIL die uitgaat van no_reply! ===== 25/06/2020 ===== * in de overtuiging dat afsluiten van Scarlet is veroorzaakt door (her)aansluiten door Proximus, bel ik met de klantendienst. In de [[persoonlijk:easyswitch_scarlet_proximus|komende dagen (lees het hele dossier)]] zal echter blijken dat: * dit niet zo is. * EasySwitch niet is uitgevoerd. * de voortijdige/onaangekondigde afsluiting door Scarlet (her)activatie van mijn Proximus lijn-op-afstand onmogelijk heeft gemaakt, waardoor een Proximus techieker moet langskomen. ===== 30/06/2020 ===== * gezien Proximus niet eerder dan woe 08/07/2020 (!) mijn internet opnieuw kan aansluiten, besluit ik wat meer ruchtbaarheid te geven aan deze hele historie. * Ik stuur [[https://twitter.com/kveys2010/status/1277706757553434625?s=20|Tweet]] naar @proximus en @scarlet, maar krijg van Scarlet onderstaande antwoord: {{ :apps:scarlettweet.png?600 |}} * op mijn laatste vraag krijg ik geen verder antwoord. ===== 01/07/2020 ===== * bijgevoegde brief in de brievenbus ontvangen waarin op 25/06 wordt meegedeeld dat mijn abonnement op 22/06 wordt stopgezet. Ik ben dus __na de afkoppeling van 24/06__ 2 keer na de feiten geïnformeerd dat dit ... gebeurd was. {{ :apps:scarletopzegging.pdf |}}