deze werkinstructie beschrijft de overzetting van Proximus (abo: internet Maxi) naar EDPNET
[✓ koen, 2022-02-05]test je huidige snelheid bij Proximus: https://pxs.speedtestcustom.com/
zie: proximus_internet_snelheid
[✓ koen, 2022-02-06]besteling plaatsen bij EDPNET en kiezen voor EasySwitch (EasySwich ID: 102438872953/Customer: 604267111)
[✓ koen, 2022-03-20]controleer dat gebruikersnaam en wachtwoord voor PPPOE tijdig wordt doorgestuurd
[✓ koen, 2022-03-20]controleer de mail waarin de datum van overzetting op 22/02/2022 staat
[✓ koen, 2022-03-20]als op dag van overzetting Proximus internet verbinding wegvalt, betekent dit dat EDPNET de verbinding heeft overgenomen
[✓ koen, 2022-03-20]meld aan op Pfsense firewall: **Interfaces > WAN: PPPOE Configuraturation**
[✓ koen, 2022-03-20]geef PPPOE gebruiker en wachtwoord in die je eerder kreeg.
[✓ koen, 2022-03-20]controleer dat de verbinding wordt opgebouwd en WAN interface Up komt.
[✓ koen, 2022-03-20]controleer dat alle apparaten (TV, laptops, smartphones) internet verbinding hebben.
Important: in geval PPPOE verbinding niet wordt opgebouwd, stel die dan in op de bboxv3 (zie: Proximus modem)